Joskus 90- luvun alkupuolella ja keskivaiheilla lainasin toistuvasti kärkölän kirjastosta kirjaa joka kertoi pienestä possusta joka haaveili kaikenlaista ja…

Kysytty

Joskus 90 -luvun alkupuolella ja keskivaiheilla lainasin toistuvasti kirjastosta kirjaa, joka kertoi pienestä possusta, joka haaveili kaikenlaista ja toteutti haaveitaan. Valitettavasti puuhastelut menivät mönkään, mutta kirjassa oli onnellinen loppu. Kokeili siinä mm. lentämistä. En muista kirjasta muuta kuin sen, että hahmo oli vaaleanpunainen possu ja että kirja oli kooltaan hieman "normaalia" pienempi. Muistaakseni tekstiä sivuilla ei ollut ihan kauheasti ja kuvat olivat reilun kokoisia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko kirja joku näistä? Missään näissä possu ei kylläkään kokeile lentämistä, mutta kaikkea muuta kyllä.

Tekijä: Dunbar, Joyce : Possu ja taikaterho. Karkkila : Kustannus-Mäkelä, 1999.  [29] sivua : kuvitettu ; 26 cm.

Tekijä: Ostheeren, Ingrid: Pontus-possu purjehtii. Helsinki : Lasten keskus 1992. [25] sivua : kuvitettu ; 30 cm.

Tekijä: Nilsson, Ulf: Rakas pikku possu. Porvoo ; Hki ; Juva : WSOY, 1982. [32] sivua : kuvitettu ; 24 cm.

Tekijä: Blake, Jon: Possu Vänkyrä. Karkkila : Kustannus-Mäkelä, 1991. [25] sivua : kuvitettu ; 23 x 25 cm.

Lastenkirjainstituutin haulla löytyi paljon muitakin possu -aiheisia kirjoja vuosien 1985-1999 väliltä. Mark Inkpen on kirjoittanut monta Possu Pallero kirjaa, voisiko se olla joku hänen kirjoistaan?

http://prettylib.erikoiskirjastot.fi/lib4/src?DATABASE=4&PBFORMTYPE=010…