Joskus 70-luvun lopulla tai 80-luvun alussa tuli tv:stä jokin Ranskan kielen opetusohjelma (aamupäivisin muistaakseni) jossa muistaakseni oli päähenkilönä…

Kysytty

Joskus 70-luvun lopulla tai 80-luvun alussa tuli tv:stä jokin Ranskan kielen opetusohjelma (aamupäivisin muistaakseni) jossa muistaakseni oli päähenkilönä kaksi naista. He ajoivat alussa jollakin Renaultilla / Citroenilla ja lauloivat jotakin ranskaksi tyyliin "sur le sur seisigen".. :)

Mikähän tämä kieliopetusohjelman nimi mahtoi olla?

Vastaus

Vastattu

Olisikohan kyseessä ehkä Pierre et Colette en route, jossa pääosassa oli Citroën 2CV:llä autoillut nuoripari Pierre ja Colette? Tätä ranskan kielen jatkokurssia esitettiin TV1:n kielitelevision ohjelmistossa ainakin vuosina 1979 ja 1982–83. Vuoden 1979 esityskerralla ohjelma tuli kielitelevision tavanomaisella ohjelmapaikalla maanantaiaamuisin ja pikauusintana tiistaina alkuillasta.

5 ääntä

Kommentit

Muistaako kukaan, mikä oli ohjelman tunnussävel, onko sitä levytettynä?

Onkohan tämä se kielikurssi, jonka musiikki oli elokuvasta Jules et Jim?