Joskus 60-luvulla tuli suomenkielinen tvohjelma jossa oltiin muka villissä lännessä ja loppui siihen kun palkkionmetsästäjä (Klimenko?) Laskee ruumiita…

Kysytty

Joskus 60-luvulla tuli suomenkielinen tvohjelma jossa oltiin muka villissä lännessä ja loppui siihen kun palkkionmetsästäjä (Klimenko?) Laskee ruumiita vanhalla kassakoneella. Mikähän ohjelma se oli?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1960-luvun ohjelmia on harvakseen tallella.

Eikä niistä juurikaan ole sisältöselvityksiä.

Valsitunut arvauksemme on Spede Show tai Speden saluuna, jotka pyörivät 1960-luvulla.

Tai VEK. Jukka Virtasen, Aarre Elon ja Matti Kuuslan VEK-ryhmä oli 60-luvun Yle-viihteen ydinporukkaa.

Jatkamme selvittelyä.

Lähteitä:

Annala, Jukka
Toopelivisio
Helsinki : Teos, 2006.

Marjamäki, Tuomas
Spede, nimittäin
Jyväskylä : Docendo, 2017

Elävä arkisto: Jukka Virtanen & Matti Kuusla 80 vuotta

http://vintti.yle.fi/yle.fi/teema/ohjelmat/juttuarkisto/elava-arkisto-j…

VEK oli 1960-luvun viihteen voima-trio

https://yle.fi/aihe/kategoria/elava-arkisto/vek-oli-1960-luvun-viihteen…