Joskus 2000 luvun alussa joku amerikkalainen mies kirjoitti oman suvun historiasta. Hänen suku oli suuri plantaasi viljelijä rotuorjuuden aikana. Heillä oli…

Kysytty

Joskus 2000 luvun alussa joku amerikkalainen mies kirjoitti oman suvun historiasta. Hänen suku oli suuri plantaasi viljelijä rotuorjuuden aikana. Heillä oli 4000 orjaa. Ja jokainen orja tiesi valkoiset serkkunsa mutta valkoiset eivät tunteneet. Hän myös kertoi että orjuuden takia mustilla on siksi nykyään huonot olot. Hän myös tutustui mustiin omiin sukulaisiin mutta oma valkoinen suku suuttui tästä. Tästä kirjoittajasta ja kirjasta oli uutisissa.

Vastaus

Vastattu

Kyse voisi olla Edward Ballin teoksesta Vereen kirjoitettu: plantaasin orjat ja isännät (Otava, 1998). Ballin suku omisti kaikkiaan noin 4000 orjaa. Kirjavinkit-sivulla on hyvä kuvaus kirjan sisällöstä.