Jos uusin lainan ja eräpäivä muuttui kuukauden eteenpäin mulle mutta lukee myös varattu niin pitääkö mun palauttaa vasta 8.2 vai heti huomenna?Kun tänään 4.1…

Kysytty

Jos uusin lainan ja eräpäivä muuttui kuukauden eteenpäin mulle mutta lukee myös varattu niin pitääkö mun palauttaa vasta 8.2 vai heti huomenna?Kun tänään 4.1 oli eräpäivä ja äsken uusin ja nyt eräpäivä 8.2.Mutta varattu,että uusinta ei muka onnistunut.Vähän jäi epäselväksi voinko vielä kuukauden lukea ennen kuin palautan ja tuleeko sakkoja 5.1 alkaen?

Vastaus

Vastattu

Lainat eivät eräänny Helmet-kirjastoissa koronarajoitusten aikana eli välillä 30.11.2020-31.1.2021. Todennäköisesti sinunkin lainasi eräpäivää on siirretty keskitetysti eteenpäin. Se eräpäivä, joka nyt näkyy lainan kohdalla omissa tiedoissasi, on oikea eikä lainaa tarvitse palauttaa aikaisemmin.