Jos on julkaissut omakustanteen (- kirjan) voiko tätä omakustannekirjaa vielä tarjota oikealle kustantajalle joka ehkä olisikin siitä kiinnostunut ja sen…

Kysytty

Jos on julkaissut omakustanteen (- kirjan) voiko tätä omakustannekirjaa vielä tarjota oikealle kustantajalle joka ehkä olisikin siitä kiinnostunut ja sen kustantamisesta ? Vai onko "pakko"
käydä koko "ruljanssi" läpi, ts. tarjota käsikirjoitusta eri kustantajille, ennen kuin edes harkitsee
omakustannetta ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kustantamosta kerrottiin, että, omakustanteena julkaistua kirjaa voi tarjota myös "oikealle kustantajalle"  mutta  on harvinaista, että kustantajat kiinnostuisivat tällaisesta kirjasta tarpeeksi julkaistakseen sen uudelleen. Julkaisemattoman käsikirjoituksen tarjoaminen on aina parempi vaihtoehto.