Jos omistaa maata, tonttimaata tai viljelysmaata, miksi kutsutaan omistusoikeuden todistavaa asiakirjaa? Onko sekin kauppakirja?

Kysytty

Jos omistaa maata, tonttimaata tai viljelysmaata, miksi kutsutaan omistusoikeuden todistavaa asiakirjaa? Onko sekin kauppakirja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Myös maakauppojen asiakirja on nimeltään kauppakirja. Kaikista kiinteistökaupoista sovitaan kauppakirjalla. Kiinteistöjä ovat talot, tilat ja tontit.

Lähde: Perheen lakiopas. Wsoy, 2006.