Jos olen lainannut kirjan Turusta niin voinko sen palauttaa Helsingissä kirjastoon? Paljonko sen ”siirtomaksu” on Turkuun?

Kysytty

Hei!
Jos olen lainannut kirjan Turusta niin voinko sen palauttaa Helsingissä kirjastoon?
Paljonko sen ”siirtomaksu” on Turkuun?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tätä on kysytty aikaisemminkin ja kesällä 2017 Helmet -kirjastoista Helsingistä vastattiin, että niihin voi palauttaa ainoastaan niiden omaa aineistoa. Palautuspalvelut toimivat yleensä vain kirjastokimppojen sisällä, eivät eri kimppojen välillä. Mikäli teillä ei ole mahdollisuutta palauttaa kirjoja mihinkään Turun alueen Vaski-kirjastoon, kannattanee lähettää ne vaikka postitse siihen kirjastoon, jonka kokoelmaan ne kuuluvat.