Jos minulla ei ole henkilötunnusta tai vakituista osoitetta Suomessa, koska olen turvapaikanhakija, voinko saada kirjastokortin?

Kysytty

Hei, jos minulla ei ole henkilötunnusta tai vakituista osoitetta Suomessa, koska olen turvapaikanhakija, voinko saada kirjastokortin?

Vastaus

Vastattu

Voit saada kirjastokortin, vaikka sinulla ei olisikaan Suomen henkilöllisyystunnusta. Tällöin kirjastokortti on voimassa aina vuoden kerrallaan. Passin lisäksi henkilöllisyystodistuksina käyvät Suomessa sijaitsevan vastaanottokeskuksen asukaskortti tai Maahanmuuttoviraston myöntämä oleskelulupakortti.

Jokin osoite kirjastolla tulee olla. Osoitteeksi käy myös Poste restante. Jos osoite vaihtuu, voi sen helposti päivittää itse Helmet-palvelun omissa tiedoissa.

1 ääntä

Kommentit

Henkilöllisyystunnus?