Jos menee Ranskaan matkalle mitä olisi hyvä tietää näistä aiheista: -isänmaallisuus (itsenäisyys päivät tms.) -numerot ja värit (onko miitän uskomuksia niihin)…

Kysytty

Jos menee Ranskaan matkalle mitä olisi hyvä tietää näistä aiheista:
-isänmaallisuus (itsenäisyys päivät tms.)
-numerot ja värit (onko miitän uskomuksia niihin)
-hyvä tietää (yleisesti)

voisitteko vastata viimeistään 11.3 klo 19.00 menessä asialla olisi kiire.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Wikipedia-artikkelista löytyvät perustiedot Ranskasta. Sieltä löytyvät mm. ranskalaiset juhlapäivät. Ranskan kansallispäivä on 14.7.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ranska

Kirjasta Kulttuureja ja käyttäytymistä : Eurooppa (2000) löytyy mm. tällaisia tietoja:
- Isänmaallisuus on korkeassa kurssissa
- Numerot: 13 on epäonnen luku, 69 herättää hilpeyttä
- Värit: Ranskan lipun värit sininen, punainen ja valkoinen tärkeitä. Sisustamisessa suositaan klassisia hillittyjä sävyjä: valkoista, beigeä, viininpunaista, tummansinistä, harmaata ja mustaa. Sesonkimuoti ja sen värit ovat eri asia.