Otsikko
Jos kadottaa jonkin kirjaston kirjan, esimerkiksi ulkomaalaisen käännetyn romaanin, paljonko se suurin piirtein tulisi maksamaan?

Kysytty

Jos kadottaa jonkin kirjaston kirjan, esimerkiksi ulkomaalaisen käännetyn romaanin, paljonko se suurin piirtein tulisi maksamaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kadonneen kirjan voi korvata kirjastolle hankkimalla tilalle uuden vastaavan teoksen. Mikäli kirjaa ei ole saatavilla kirjakaupoista, kirjaston henkilökunta määrittelee korvaushinnan aineiston indeksikorotetun hankintahinnan perusteella. Korvaussumma on aina tapauskohtainen, siihen vaikuttaa myös se, kuinka paljon kirjaa on lainattu ennen sen katoamista. Asiasta kannattaa käydä keskustelemassa henkilökohtaisesti kirjastossa.

Lisää maksuista voit lukea Kuopion kaupunginkirjaston kotisivuilta www.kuopio.fi/kirjasto ja valitsemalla sieltä kohdan "Maksut ja korvaukset".