Jos henkilö etsintäkuulutetaan rikoksen vuoksi, kauanko tämä etsintäkuulutus on voimassa, ellei henkilöä tavoiteta?

Kysytty

Jos henkilö etsintäkuulutetaan rikoksen vuoksi, kauanko tämä etsintäkuulutus on voimassa, ellei henkilöä tavoiteta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsintäkuulutus on voimassa rikoksen vanhentumiseen saakka, jolloin se peruutetaan. Eri rikoksilla on eripituiset vanhentumisajat - murha ei vanhene koskaan. - Rikosten vanhentumisesta löytyy tietoa rikoslain kahdeksannesta luvusta.