Jos haluaisi ajaa Suomesta maailman ympäri, mikä on suositeltavin reitti tähän?

Kysytty

Jos haluaisi ajaa Suomesta maailman ympäri, mikä on suositeltavin reitti tähän? Onko kukaan koskaan tehnyt niin, että olisi ajanut Venäjän halki ja mennyt sitten sieltä laivalla Pohjois-Amerikkaan ja sieltä Eurooppaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vladivostokista ei pääse suoraan laivalla tai lentokoneella Kanadaan tai Yhdysvaltoihin.

Japaniin ja Koreaan menee suoria lentoja.

Rahtilaivat reissaavat kyllä Venäjän ja Kanadan väliä, mutta niiden kyytiin pääsevät vain laivalla töissä olevat.

Auton kuljetus maasta toiseen voi olla hankalaa. Maiden tullausmääräykset vaihtelevat. Auto kannattaakin siis myydä aina valtiota vaihtaessa tai vuokrata kustakin maasta siellä reissaamisen ajaksi.

Itäreitin käyttö ei ole aivan mahdotonta, mutta hieman haasteellista.