Jos haluaa ottaa virallisesti käyttöön toisen etunimensä, tarvitseeko tästä tehdä nimenmuutos Digi- ja väestötietovirastoon?

Kysytty

Jos haluaa ottaa virallisesti käyttöön toisen etunimensä, tarvitseeko tästä tehdä jokin virallinen nimenmuutos tai ilmoitus esimerkiksi Digi- ja väestötietovirastoon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä.

Nimien järjestystä voi muuttaa virallisesti tekemällä ilmoituksen.

"Jos haluat muuttaa etunimeäsi, täytä nimenmuutoshakemus. Hakemuksen avulla voit myös muuttaa etunimien järjestystä ja poistaa tai lisätä etunimiä."

Sivustolla on myös linkki nimenmuutos lomakkeeseen ja ohjeet sen täyttämisestä.

Digi- ja väestötietovirasto