Otsikko
Jos eronnut tai leski, jolla on edellisen avioliiton jäljiltä kaksoisnimi, menee taas naimisiin, voiko hän ottaa siihen nimeen jatkeeksi uuden puolison nimen,…

Kysytty

Jos eronnut tai leski, jolla on edellisen avioliiton jäljiltä kaksoisnimi, menee taas naimisiin, voiko hän ottaa siihen nimeen jatkeeksi uuden puolison nimen, niin, että on kolmesta sukunimestä muodostunut nimi?

Vastaus

Vastattu

Etu- ja sukunimilain mukaan sukunimiä ei voi yhdistää kahta enempää.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2017/20170946