Jos ei palauta lasten kirjoja ajoissa, niin tuleeko niistä joku lasku? Itse luulisin ettei tule, mutta kysyin silti. Se on varmaan niin, että jos ei palauta…

Kysytty

Jos ei palauta lasten kirjoja ajoissa, niin tuleeko niistä joku lasku?
Itse luulisin ettei tule, mutta kysyin silti. Se on varmaan niin, että jos ei palauta aikuisten kirjoja ajoissa niin, niistä tulee sitten joku pieni lasku. Mutta jos ei palauta lasten kirjoja aijoissa niin niistä tulee vain muistutus, muttei laskua, kun olen itse joskus saanut sellaisen muistutuksen. Ja eihän se haittaa mua, että aikuisten kirjoista tulee lasku koska olen itse vielä vasta kolmannella enkä lainaa aikuisten kirjoja. : ) osaatko muuten tehä näitä merkkejä ☺☻♥♦♣♠•◘○♀♪♫☼1♠◄ mä ainakin osaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lastenkirjoista ei tule myöhästymismaksuja. Alle 15-vuotiailta ei mene myöhästymismaksuja myöskään aikuistenkirjoista, vaikka ne maksut saattavatkin ilmestyä kirjastokortille. Jos siis huomaat, että sinulle on ollut myöhästymismaksuja, voit sanoa asiasta kirjastossa, niin maksusi poistetaan saman tien. Muistutuksia tosiaan tulee, vaikka maksuja ei tulisikaan.

Vaikka maksuja ei menekään, on tietysti hyvä palauttaa kirjat ajoissa kirjastoon tai ainakin uusia ne eli laittaa lainoille lisää laina-aikaa.

Yli 15-vuotiailta maksuja menee aikuistenkirjoista muttei lastenkirjoista.

Ja kyllä, minäkin osaan tehdä erikoisia merkkejä: ☺☻♠♣♥♦₣₧₪₫™.

9 ääntä

Kommentit

Kyllä itelle ainakin tuli aina lasku vaikka olin alle 15 alle 10 vieläpä