Mikä ero on Facebookin "haluaa olla yhteydessä" ja "haluaa olla ystäväsi" pyynnöillä?

Kysytty

Jokin aika sitten minulle tuli Facebookista eräältä tutulta pyyntö, jossa luki, että hän haluaa olla yhteydessä minuun. Hyväksyin tämän, mutta emme siis ole kuitenkaan kavereita Facebookissa. Eli siinä nimenomaan luki, että "haluaa olla yhteydessä", eli ei että "haluaa olla kaverisi", kuten yleensä on lukenut. Mikä ero näillä siis on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko ystäväsi lähestynyt sinua messengerillä? https://www.voice.fi/tekniikka-ja-tiede/a-150300

Jos viestiä ei näy enää löydy, voi olla, että  Facebook on suodattanut viestin.

"Tiedät varmaankin Facebookin Others-kansion, johon saapuvat viestit ihmisiltä, joiden ystävä et ole Facebookissa. Nyt on kuitenkin löytynyt vielä uusi salainen paikka, johon osa viesteistä menee.

Samalla tavalla kuin osa sähköpostiviesteistä saattaa mennä suoraan roskaposti-kansioon, myös Facebook laittaa osan viesteistä suoraan erilliseen kansioon.

Jos kuitenkin haluat nähdä kaikki sinulle lähetetyt viestit, se onnistuu helpolla kikalla.

- Mene ensin puhelimesi kautta Facebookin Messenger-sovellukseen.

- Klikkaa tämän jälkeen settings/asetukset.

- Valitse sen alta people/ihmiset ja tämän jälkeen message requests/viestipyynnöt.

- Tämän alta löytyy vielä see filtered requests/näytä suodatetut pyynnöt. Nyt sinun pitäisi nähdä, jos sinulle on tullut viestejä, jotka Facebook on kuitenkin jättänyt sinulle välittämättä.

Tietokoneella sama onnistuu seuraavasti:

- Mene Facebookin viestikansiossa kohtaan message requests/viestipyynnöt.

-Tämän alta löytyy see filtered requests/näytä suodatetut pyynnöt. Tällä tavoin näet saamasi viestit koneella.

Lähde: Good Housekeepinghttps://www.voice.fi/ilmiot/a-90797