Jääkiekon mm-kisat v 1949 . alemman loppusarjassa pelasi Tanska yhden ottelun, kolmen sijasta. mukana myös Norja, Belgia,Suomi eli sarja ei ole täydellinen …

Kysytty

jääkiekon mm-kisat v 1949 . alemman loppusarjassa pelasi Tanska yhden ottelun, kolmen sijasta. mukana myös Norja, Belgia,Suomi eli sarja ei ole täydellinen . Miksi Tanska luopui kesken?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tukholmassa käytyjen vuoden 1949 jääkiekkoilun MM-kisojen alkuerien jälkeen karsiutuneiden neljän maan "lohdutussarjasta" jouduttiin luopumaan kesken kisojen suojasään vuoksi ja se muutettiin cup-muotoisena pelattavaksi. Tästä syystä Tanskalle kertyi sarjassa vain yksi ottelu.