Mistä mihin asti Espoon käräjäoikeus on toiminut nykyisessä paikassaan?

Kysytty

Kiitos edellisistä vastauksistanne!
Mistä mihin asti Espoon käräjäoikeus on toiminut nykyisessä paikassaan?
Missä käräjäoikeus toimi Espoossa ennen nykyistä paikkaa, milloin?
Entä Espoon syyttäjälaitos, onko se toiminut aina samassa rakennuksessa käräjäoikeuden kanssa.

Vastaus

Vastattu

Löysin Finna haulla kuvan sisäkattoasennuksesta Käräjäoikeuden rakennuksella 1994 eli rakennus lienee valmistunut samana vuonna. Nykyinen käräjäoikeus on toiminut paikallaan n. 1995 alkaen. Finna

Espoo saa uuden käräjäoikeustalon Otaniemeen, kertoo Länsiväylä 13.2.2020. Talo valmistuu kesällä 2022.

Aiemmista vaiheista en löytänyt tietoa.