Otsikko
Ja ääääh: olen sotkenut lainatun kirjan (vahingossa) punaviinillä. Nide on sinänsä ihan kunnossa ja luettavissa, mutta nipussa sivuja on osittain uusi sävy…

Kysytty

Moi.

Ja ääääh: olen sotkenut lainatun kirjan (vahingossa) punaviinillä. Nide on sinänsä ihan kunnossa ja luettavissa, mutta nipussa sivuja on osittain uusi sävy. Joudunko korvaamaan kirjan?

Vastaus

Vastattu

Onpa harmillinen juttu, mutta vahinkoja sattuu! Näkemättä kirjaa en ikävä kyllä pysty suoraan ottamaan kantaa, pitääkö se korvata. Oma kokemukseni kuitenkin on, että punaviinistä jää aika ikävät tahrat mille tahansa pinnalle.

Sinun kannattaakin käydä näyttämässä kirjaa paikan päällä kirjastossa. Saat samalla tietää myös kirjan mahdollisen korvaushinnan. Helmet-kirjastojen korvauskäytännöistä löydät lisätietoa Laina-ajat ja maksut -liitteestä:

https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Lainaajat_ja_ma…