J.M.Coetzeen kirjassa: Michael K:n elämä (1983) esiintyy kirjan sivuilla kohtauksia, joissa viitataan sotaan ja eräässä luvussa Michael K. tapaa sodasta…

Kysytty

J.M.Coetzeen kirjassa: Michael K:n elämä (1983) esiintyy kirjan sivuilla kohtauksia, joissa viitataan sotaan ja eräässä luvussa Michael K. tapaa sodasta karanneen pojan. Mistä sodasta on kysymys (Etelä-Afrikassa)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

J. M. Coetzeen teos Michael K:n elämä (Life & Times of Michael K, 1983, suom. Seppo Loponen, 1984) sijoittuu ajallisesti määrittelemättömään aikaan, ehkä tulevaisuuteen. Myöskään maantieteellisesti teos ei sijoitu tiettyyn, nimettyyn paikkaan. Kirjan sota voisi olla mikä tahansa sota, missä tahansa maassa.

https://www.britannica.com/topic/Life-and-Times-of-Michael-K