Itsenäisyyspäivän juhlassa 6.12.2020 Tv1:ssä Seela Sella ja Esko Salminen esittivät potpurin suomalaista runoutta ja kirjallisuutta. Kenen tekstiä mahtaa olla…

Kysytty

Itsenäisyyspäivän juhlassa 6.12.2020 Tv1:ssä Seela Sella ja Esko Salminen esittivät potpurin suomalaista runoutta ja kirjallisuutta. Kenen tekstiä mahtaa olla koosteen likipitäen tällainen pätkä:...”aivan varma on, että joka kesän kauneimpaan ruohoon jossain putoaa joku kyynel. Niin käy, mutta se ei ole paha ollenkaan, sillä salaisen itkun jälkeen on ihminen onnellinen....”

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen katkelma on Frans Emil Sillanpään kertomuksesta Vanhan Siinan vierailu, joka sisältyy teokseen Ihmislapsia elämän saatossa : Kertomuksia ja kuvauksia (1917).

Teos on tallennettu Gutenberg-projektiin (ks. linkki alla), joten sieltä voit lukea koko kertomuksen Vanhan Siinan vierailusta.

http://www.gutenberg.org/files/46532/46532-8.txt

Ihmislapsia elämän saatossa -teoksen saatavuuden Helmet-kirjastoissa voi tarkistaa täältä. Halutessasi voit tilata teoksen omaan lähikirjastoosi.

https://www.helmet.fi/fi-FI