Kirjan nimi joka ei muistu ja jota etsin

Kysytty

Itseäni askarruttaa kirjan nimi joka ei muistu ja jota etsin. Kyseessä oli kotimainen novellikirja, nuorten kirja jossa oli eri tarinoita. Niissä seikkaili mm Koljosen Kaitsu ja Japi(Jani Sukander) muistan siitä ainakin luvun Nukkekoti, sekä yhden luvun joka oli meidän äidinkielen kirjassakin jossa Koljosen Kaitsu meni treffeille.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirja lienee Asko Martinheimon Mestarilaukaus ja muita kertomuksia (WSOY, 1983). Sen henkilöitä ovat Pasi, Jurtse, Koljonen, Sipuli, Japi ja Tuulikadun jengi, Sari Jaana ja Elina.