Italialaisen Giovanni Guareschin Isä Camillo on ollut Suomessakin takavuosina hyvin suosittu sarja niin kirjoina kuin elokuvinakin. Löytyykö Isä Camillosta…

Kysytty

Italialaisen Giovanni Guareschin Isä Camillo on ollut Suomessakin takavuosina hyvin suosittu sarja niin kirjoina kuin elokuvinakin. Löytyykö Isä Camillosta tutkimustietoa tms. suomen tai englannin kielellä? Entä mistä löytyy parhainta ja selkeintä tietoa Italiasta 1900-luvulla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oulun ja Jyväskylän yliopistojen kirjastossa on sähköisenä
The Don Camillo stories of Giovannino Guareschi : a humorist portrays the sacred / Alan R. Perry. Sitä pääsee lukemaan ko. yliopistojen käyttäjätunnuksella. Paperisena kirja on Turun yliopiston kirjastossa ja Turun kauppakorkeakoulussa, ja sitä voidaan pyytää niistä kaukolainaksi (maksaa 6 euroa).

Minkä tasoista tietoa Italian historiasta tarvitset? Hämeenlinnan kaupunginkirjastossa on mm. yleisesitys Matkaopas historiaan: Italia, jossa käsitellään myös 1900-lukua. Laajoissa matkaoppaissa on usein myös hyvä historiaosuus.
https://vanamo.verkkokirjasto.fi