Iso juhlatapahtuma on Kuopiossa keväällä. Minulta on pyydetty yksinlaulua tähän päivätilaisuuteen. Tilaajan tietäen (Martat) olisi aika hienoa saada nuotit ja…

Kysytty

Hei!
Iso juhlatapahtuma on Kuopiossa keväällä. Minulta on pyydetty yksinlaulua tähän päivätilaisuuteen. Tilaajan tietäen (Martat) olisi aika hienoa saada nuotit ja sanat lauluun jonka olen kuullut, mutten itse koskaan laulanut. Googlasin sitä monella eri tavalla, mutten löydä.
Sanoissa yksinkertaisesti leivotaan muistaakseni pullaa tai kakkua. Lisätään sitä ja tätä, pannaan uuniin paistumaan. Siis suomenkielinen ja mahdollisesti myös suomalainen säveltäjä.
Olisin kiitollinen jos tämä löytyisi!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kysymyksessä olla Ahti Sonnisen Immi Hellénin sanoihin säveltämä Äiti leipoo? Laulussa on viisi säkeistöä, siinä leivotaan lapsille kakkuja ja leipää. Nuotit lauluun löytyvät esim. VirkistysVerson laulukirjasta (979-0-55001-179-3) tai Suomen lasten laulukirjasta (978-951-1-26024-0), joita on hyvin saatavana Helmet-kirjastoissa.

1 ääntä

Kommentit

Vai olisiko kyseessä laulu: Pullat hyvät leivotaan, nytpä käyn mä neuvomaan. Jauhot hyvät hankitaan ja kananmunat vatkataan. Tehdään taikinaksi, oikein makoisaksi, uunissa ne paistuu, maukkahalta maistuu.
Mutta muista milloinkaan, ei saa syödä liikaa vaan, liian ahne palkan saa, vatsaa polttaa pakottaa. Syö myös perunoita, sekä leipää voita. Sitten vasta pulla saakin pieni tulla.