Isältäni on jäänyt sukututkimuksessa käytettäviä mikrokortteja. Onko kirjastolla käyttöä niille?

Kysytty

isältäni on jäänyt sukututkimuksessa käytettäviä mikrokortteja ja joku sanoi, että kannattaa kysyä onko kirjastolla käyttöä niille - joten kysyn, onko teillä käyttöä niille? Ne kaikki tiedot taitavat kyllä olla netissä digitoituna.

Vastaus

Vastattu

Espoon kaupunginkirjastolla ei ole mahdollisuutta ottaa vastaan sukututkimuskortteja. Todennäköisesti mikrokortit ovat kopioita arkistolähteistä ja jos tiedot ovat jo digitoitu, ei korttien säilyttämiseen ole tarvetta. Kortit saattavat kyllä kiinnostaa sukua.

Jos kortit kuitenkin tuntuvat arvokkailta, voi niitä tarjota Espoon kaupunginmuseolle. kaupunginmuseo@espoo.fi