Ajantasainen hakuteos Don Rosan sarjakuvatuotannosta

Kysytty

Hei! Internet ei ole toistaiseksi tarjonnut apua tähän probleemaan, joten käännyn nöyrästi puoleenne. Onkohan olemassa mitään ajantasaista hakuteosta Don Rosan sarjakuvatuotannosta (ankka-tuotantoa siis lähinnä haen)? Sellaista, mistä nyt kävisi ilmi ainakin sarjan alkuperäinen nimi ja julkaisuvuosi sekä missä se on alun perin julkaistu, plus missä ja milloin ja millä nimellä se on julkaistu suomeksi ja onko sitä muokattu / lyhennetty / muuta vastaavaa. Hyvä esimerkki siitä mitä haen on vaikkapa Simo Sjöblomin rustaama "Carl Barks ja hänen tuotantonsa"; olisiko mitään vastaavanlaista olemassa Rosalta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Painettua, suomalaiset julkaisutiedot sisältävää bibliografiaa Don Rosan tuotannosta ei taida olla olemassa. Kaipaamasi tiedot löytyvät kuitenkin vapaasti käytössä olevasta Inducks-tietokannasta (https://inducks.org/index.php).

Rosa-hakemistoon pääset suoraan tästä linkistä: https://inducks.org/creator.php?c1=date&c=DR. Siihen on koottu Rosan koko tuotanto sarjakuvista kansikuviin ja kuvituksiin. Halutessasi voit rajata hakua valitsemalla värikoodien viereisistä linkeistä haluamasi ryhmän. Sarjakuvat löytyvät Tarina- ja Vitsisarja-linkkien takaa. Klikkaamalla sarjakuvan koodia saat kattavat tiedot kustakin tarinasta, mm. milloin ja missä se on julkaistu eri maissa.