Iltapäiväkerho/ -toiminta

Kysytty

Iltapäiväkerho/ -toiminta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oulun kaupunginkirjaston aineistotietokannasta http://www.ouka.fi/kirjasto/kokoelma/index.html asiasanalla iltapäivätoiminta löytyivät teokset:
- Koululaisten päivähoidon kehittäminen, 1982, Sosiaalihallitus
- Kuka on mun kaa, 1999, Lasten keskus
- Kirjeitä rehtoreilta, 2000, PS-kustannus: artikkeli Turvallinen iltapäivä koulun pienemmille

Lindasta-yliopistokirjastojen tietokannasta em. asiasanalla tuli 17 viitettä, joista muutama esimerkki:
- Kerhotyö ja iltapäivätoiminta tukee koulun tavoitteita / toim. Piritta Syvänen
1999, Kerhokeskus
- Koululaisten iltapäivätoiminnan kehittäminen Laajasalossa 1997-1999, Helsingin kaupunki, Sosiaaliviraston julkaisusarja, 2000
- Peruskoulun kerhotoiminnan kehittämishanke 1999-2001 : loppuraportti, Opetushallitus 2002
- Pennanen, Hanna: Neljäsluokkalaisten koululaisten iltapäivät Helsingissä : todellisuus ja toiveet, Pro gradu -työ, Helsingin yliopisto 2000

Opetushallituksen julkaisu: Selvitys lasten ja nuorten aamu- ja iltapäivätoiminnasta on luettevissa internetistä http://www.edu.fi/julkaisut/aamu_ja_iltapaivatoiminta.pdf .

Monissa lehdissä on asia ollut esillä. Esimerkkejä Aleksi-tietokannan lehtiartikkeleista (löytyi noin 50 viitettä):
-Palokari Sirpa: Turvaa ja hoitoa iltapäivän pitkiksi tunneiksi, Lapsen maailma 2001:12
-Tuusa, Pirjo: Yhdistys hoitaa Tuusulassa 200 lapsen iltapäiväkerhot, Kuntalehti 2000:9

Em. tietokannat - Linda ja Aleksi - ovat monissa kirjastoissa asiakkaidenkin käytössä.

0 ääntä

Kommentit

Kysyisin että voiko lapsi osallistua koulun aamu- tai iltapäivätoimintaa jos lähihuoltaja on sairaseläkkeellä?