Ilkka Remes on kirjoittanut aikoinaan jonkin kesänovellin lehteen? Mikä tuo lehti oli ja milloin se ilmestyi?

Kysytty

Ilkka Remes on kirjoittanut aikoinaan jonkin kesänovellin lehteen? Mikä tuo lehti oli ja milloin se ilmestyi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilkka Remes on kirjoittanut novellin "Pimeän uhrit" Suomen kuvalehden vuoden 2000 numerossa 1. Kyseessä on jännitysnovelli. Lähde: Aleksi-tietokanta, jolla voi hakea lehtien viitetietoja (maksullinen, käytössä kirjastoissa).

Kotikoneelta on internetissä vapaasti käytettävissä "Sanojen aika" -sivusto, joka esittelee suomalaisia nykykirjailijoita.
http://kirjailijat.kirjastot.fi/fi-FI/
Pudotusvalikosta löytää kirjailijan, kirjailijoiden henkilötiedot, tuotannon ja lähteitä. Lisäksi mukana on tekstinäytteitä sekä kirjailijoiden omia sanoja ja makuasioita. Ilkka Remeksen tuotanto löytyy "Sanojen ajasta" ja omaan kirjastoon kannattaa lähteä listan kanssa kyselemään kirjoja ja lehtiä, joista artikkelit löytyvät. Vanhempia lehtiä säilytetään yleensä kunnan pääkirjastossa.

Aleksi-tietokannan mukaan Ilkka Remeksestä on kirjoitettu eri lehtiin 20 artikkelia. Ne selviävät kirjastossa joko omatoimisesti tiedonhakumikrolla tai tietopalvelussa.

Pekka Tarkka on kirjoittanut kirjan "Suomalaisia nykykirjailijoita". Se löytyy kirjastosta ja kirjassa on luku Ilkka Remeksestä.

Kirja-arvosteluja on internetissä kirjallisuussivuilla. Esim. "Roihan kirja" -sivustolla on arvostelu Remeksen "Pahan perimä" -teoksesta.
Kirja-arvostelusivustoja löytyy lisää Jyväskylän kaupunginkirjaston internet-sivulta.
http://www.jyvaskyla.fi/kirjasto/kirjallisuus