Iisalmen keskusklansakoulussa oli 1930-luvulla mies- opettaja jota sanottiin Sätkä-Jussiksi - sukunoimi oli muistaakseni Pietikäinen. Löytyisikö hänestä…

Kysytty

Iisalmen keskusklansakoulussa oli 1930-luvulla mies-
opettaja jota sanottiin Sätkä-Jussiksi - sukunoimi oli
muistaakseni Pietikäinen.
Löytyisikö hänestä tarkempia tietoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Iisalmen kirjastossa selviteltiin asiaa. Kirjaston kokoelmista ei löytynyt keskuskansakoulun historiikkia tai muuten tietoa koulun opettajista. Koulusta löytyy jonkin verran tietoa Anja Tsokkisen kirjasta Iisalmen kaupungin historia 1930–1969.

Iisalmen kaupungin arkistoista löytyy enemmän tietoa kouluista esimerkiksi nk. kunnalliskertomuksista. Arkistopalvelujen yhteystiedot löytyvät alla olevan linkin kautta:

http://www.iisalmi.fi/Suomeksi/Asiointi-ja-neuvonta/Arkistopalvelut