Ihastuin Bram Stokerin kirjoittamaan Dracula kirjaan ja haluaisin lukea lisää samaan aihepiirin liittyviä kirjoja, siis vampyyreihin ja muuhun. Mitä muita…

Kysytty

Ihastuin Bram Stokerin kirjoittamaan Dracula kirjaan ja haluaisin lukea lisää samaan aihepiirin liittyviä kirjoja, siis vampyyreihin ja muuhun. Mitä muita kirjoja kirjastosta löytyisi

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kymenlaakson kirjastojen aineistotietokannassa
www.kouvola.fi/kirjasto/kyyti on noin 80 viittausta
vampyyrikirjoihin. Näistä viitteistä noin 60
viitettä Kouvolan kirjaston vampyyrikirjoihin, mukana ovat sekä aikuisten- että lastenkirjat, fiktiivisten teosten ohella myös tietokirjallisuutta kuten
rajatietoon luettavia teoksia.Viittauksia aikuisten
osaston vampyyrikirjoihin on noin 30 kpl

Heta Rytilän kokoamasta Kirjastopalvelu Oy:n
kustantamasta 20-sivuisessa Vampyyrikirjaluettelossa /
Vambyrbibliografissa on lueteltu vuoteen 1993 mennessä ilmestyineitä kirjoja.

Tietoa vampyyrikirjoista ja -elokuvista ja
liitteenä luettelot kauhusarjakuvista ja vampyyrielokuvista on Harto Hännisen ja
Marko Latvasen kirjassa VERIKEKKERIT. KAUHUN KÄSIKIRJA, jonka uusin painos on vuodelta 1996.

Internetistä vampyyriaineistoa löytyy runsaasti, vaikkapa vampyyrivitseistä sarjakuviin tai lasten vampyyrikirjoista nuorten omiin kirja-arvosteluihin.
www.google.com/ internet-osoitteen suomenkielisiltä sivuilta esim. Pikkufinlandia 1994-kilpailussa parhaiden joukkoon sijoittunut Raita Levolan essee Veren erotiikka.