Hyvää päivää, kysymykseni koskee julkaisua, josta minulla ei ole sen enempää tietoa. Kyseessä on aikakauslehti ja sen julkaisemisen aikaraja on noin vuodet…

Kysytty

Hyvää päivää,
kysymykseni koskee julkaisua, josta minulla ei ole sen enempää tietoa.
Kyseessä on aikakauslehti ja sen julkaisemisen aikaraja on noin vuodet 1980-2011. Lehdessä oli artikkeli horoskooppimerkeistä ja planeettojen liikkeistä, jotka artikkelin mukaan ovat muuttuneet aikain saatossa ja merkitsevät sitä, että vanhat horoskooppimerkit eivät enää pidä paikkaansa tähtitaivaan muutosten takia.

Voisitteko ystävällisesti löytää minulle tämän artikkelin (viite)tiedot.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aikalauslehtien viitetietokanta Aleksista, jota voi käyttää kirjastoissa, voi etsiä tästä aiheesta artikkeleita esim. asiasanalla horoskoopit.
Sain useita viitteitä, esim.
Tiede-lehden tämän vuoden numerossa 9 on artikkeli nimeltä Tähtimerkit menivät uusiksi. Johdannon mukaan uutinen ei ole uusi ja tähdistä ennustajatkin ovat tämän jo kauan tienneet.
Sama lehti on myös vuonna 1989 numerossa 9 käsitellyt samaa asiaa.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Samaa aihetta käsittelee myös Panu Myllyniemen kirja Astrologia uusiksi.