Hyvää päivää Kiveriöstä. Onko totta että Lahden kirjastoon on tulossa laitteet joilla saa esim. dioja, 26x 36 mm. tallettaa ulkonaiselle levykkeelle, dvd ja…

Kysytty

Hyvää päivää Kiveriöstä.
Onko totta että Lahden kirjastoon on tulossa laitteet joilla saa esim. dioja, 26x 36 mm. tallettaa ulkonaiselle levykkeelle, dvd ja onko se maksullista ?
Hämeenlinnana kirjastossa se palvelu on maksutonta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällä hetkellä kirjaston lehtilukusalin yhteydessä on mahdollista digitoida VHS-kasetteja DVD-levylle. VHS-digitointilaitteen hankinta on ensimmäinen vaihe pääkirjston digitointi- ja editointipalvelujen käyttöönotossa. Alkukesän 2011 aikan avataan editointitila, jossa on mahdollista digitoida lisäksi LP-levyjä, C-kasetteja, dioja sekä valokuvia. Digitoitua aineistoa, kuvaa, ääntä ja musiikkia voi myös muokata. Skannattuja valokuvia ja dioja voi myös tulostaa. Digitointipisteen käyttösäännöt ja yhteystiedot lisätietoja varten löytyvät sivulta http://kaupunginkirjasto.lahti.fi/it-tila.htm