Hyvää päivää! Isäni täyttää 6.7.2007 80-vuotta. Kysyisin onko teillä tallella samana päivänä vuonna 1927 ilmestynyttä Kainuun Sanomaa? Onko mitään…

Kysytty

Hyvää päivää!

Isäni täyttää 6.7.2007 80-vuotta. Kysyisin onko teillä tallella samana päivänä vuonna 1927 ilmestynyttä Kainuun Sanomaa? Onko mitään mahdollisuutta saada siitä vaikka sähköistä kopiota?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kainuun Sanomat ei ole ilmestynyt 6.7. vuonna 1927. Lähimmät päivät ovat edellinen päivä eli 5.7.1927 ja seuraava päivä eli 7.7.1927. Lehti on Kajaanin kaupunginkirjastossa mikrofilmatussa muodossa ja siitä voi saada kopioita, joiden laatu voi vaihdella ja osa kopioista voi olla heikkolaatuisia. Lehden yksi sivu joudutaan kopioimaan kahdessa osassa ja asiakkaan on itse huolehdittava sivujen yhdistämisestä. Sähköistä kopiota siitä ei ole mahdollista saada. Em. päivien lehdet ovat nelisivuisia, jolloin niistä tulisi kahdeksan kopiota/lehti. Kopion hinta on 0,50 e/sivu.

Kopiot voidaan toimittaa asiakkaan kotipaikkakunnan kirjastoon kaukopalvelun välityksellä. Eli asiakas pyytää kotipaikkakuntansa kirjastoa tekemään kaukopalvelupyynnön Kajaanin kaupunginkirjastoon. Pyynnössä täytyy olla lehden nimi eli Kainuun sanomat ja päivämäärä, josta kopio halutaan. Kopiot lähetetään kotipaikkakunnan kirjastoon, josta asiakas voi sen noutaa. Lähetyksen mukana on pankkisiirto, jolla maksun voi suorittaa.