Hyvää huomenta ! Olen 1952 syntynyt nainen Seinäjoelta ja minua polttelee oman elämänkertani kirjoittaminen lapsilleni muistoksi ! Yritin löytää apua…

Kysytty

Hyvää huomenta ! Olen 1952 syntynyt nainen Seinäjoelta ja minua polttelee oman elämänkertani kirjoittaminen lapsilleni muistoksi !
Yritin löytää apua kansalaisopiston kurssilta mutta nyt ei Seinäjoella alkanut yhtään vastaavaa kurssia joten , käännyn puoleenne kysyäkseni saisinko teiltä apua ja tietoa päästäkseni kirjoittamisessa alkuun ja ohjetta ja tukea sen kirjoittamiseen ! Siis oman elämänkertani kirjoittamiseen lähtien 1900 luvun alusta , jolloin vanhempani ovat syntyneet, näihin vuosiin saakka!
Elämänkerrathan ovat nyt tosi suosittuja , mutta minulla ajatus on kytenyt tosi pitkään että , mistä ja miten alkaisin , voisitteko ystävällisesti minua auttaa ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kurssien alkamista odotellessa ja muutenkin hyvänä apuna ja oppaina toimivat kirjat. Alla elämäkerran kirjoittamisen opaskirjoja. Ne saa lainaan Eepos-kirjastoista: https://eepos.finna.fi/

- Elämänkerran kirjoittaminen ja julkaiseminen : ohjeita käytännön esimerkin muodossa / Salme Räsänen ja Ahti Planman

- Elämä sanoiksi / Merete Mazzarella

- Totta ja tarua : kirja menneisyydestä kirjoittavalle / Marija Vantti

- Muistot kirjaan : opas muisteluskirjan tekijöille / Jyrki Pietilä

- Näin kirjoitat oman elämäsi tarinan : opas kirjoittamiseen / Kai Vakkuri

- Kirjoita elämäntarinasi : opas oman tarinan kirjoittajalle havainnollisin esimerkein / Timo Montonen

Ohjeita löytyy myös Naisten ääni -sivuston Kun kirjoitat pienoiselämäkertaa itsestäsi tai jostakin toisesta henkilöstä -artikkelista. Naisten ääni on Suomalaisen Naisliitto ry:n hanke:

http://www.naistenaani.fi/kun-kirjoitat-pienoiselamakertaa-itsestasi-ta…