Hyvä musiikkikirjastonhoitaja! Mistä löytäisin sen laulun, jossa on sanoja tähän tyyliin: "Luoksesi tulla jos kerran vielä vois, ...set puut linnunlaulua sois…

Kysytty

Hyvä musiikkikirjastonhoitaja! Mistä löytäisin sen laulun, jossa on sanoja tähän tyyliin: "Luoksesi tulla jos kerran vielä vois, ...set puut linnunlaulua sois. Olkaasi vasten painaisin pään, niin silloin unet kauneimmat nään."

Ajattelen, että se olisi ollut kaj Chydeniuksen säveltämä, mutta en löydä sitä mistään. Entäs nuotit? Haluaisin laulaa sen. Kiitos jo etukäteen vaivannäöstä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi laulu on Kari Rydmanin Kaunein uni. Se löytyy usealta eri cd-levyltä. Tuoreimpia on uusintapainos Rydmanin albumista Niin kaunis on maa. Myös nuotti löytyy useana eri vaihtoehtona, esim. Suuri Toivelaulukirja 5.