Hyvä kirjastonhoitaja, Minulla on musiikillinen pulma. Tarvitsin villisti tanssittavan kappalesuosituksen, jossa olisi alkukantaista rumpua ja lennokasta menoa…

Kysytty

Hyvä kirjastonhoitaja,

Minulla on musiikillinen pulma. Tarvitsin villisti tanssittavan kappalesuosituksen, jossa olisi alkukantaista rumpua ja lennokasta menoa.

Ja toiseen osastoon kappalesuosituksen, joka olisi supersensuaalinen, ja rytmikäs, mutta pehmeästi tansittava.

Kaikki ehdotukset otetaan suurella riemulla vastaan.

Kiitos ajastanne!

Lämpimin terveisin,
Alina

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Tässä muutamia ehdotuksia:
Rumpua ja lennokasta menoa
- Goodman, Benny: Sing sing sing (swingiä)
- Ramzy, Hossan & Special Guests: Rock the Tabla (levyn nimi)
- Hurriganes: Mr. X
- Diddley, Bo: Bo Diddley
- Dr. Feelgood: I don't mind
Hoochie Coochie Man
- Japanilaisen rumpuryhmän Ondekozan levyt
- Aho, Kalevi: Sinfonia nro 14 (Rituaaleja)
- Bizet: Carmen suite (sarja oopperasta, paljon lyömäsoittimia)

Sensuellit
- Ravel: Bolero
- Ravel: La valse
- Debussy: Faunin iltapäivä
(HUOM! klassisen musiikin tuntijan mukaan mikä tahansa Ravelin tai Debussyn kappale menee tähän kategoriaan)
- Rahmaninov: Pianokonsertot 2 ja 3
- Stravinsky: Tulilintu
- Monroe, Marilyn: Let's make love ja I wanna be loved by you
- Gaye, Marvin: Sexual Healing
- Myles, Alannah: Black Velvet
- Birkin, Jane & Gainsbourg, Serge: Je t'aime
- Moody Blues: Nights in White Satin
- Abdo, George: Belly Dance! The best of George Abdo (levy)

Monella vatsatanssilevyllä on sekä rumpukappaleita että sensuelleja kappaleita.