Hyvä kirjastonhoitaja Kysyn, onko kirjastoissa saatavilla Peter von Baghin elokuvaohjelmia, joita esitettiin radiossa? Yle Areenassa niitä ei enää ole…

Kysytty

Hyvä kirjastonhoitaja
Kysyn, onko kirjastoissa saatavilla Peter von Baghin elokuvaohjelmia, joita esitettiin radiossa?
Yle Areenassa niitä ei enää ole. Mielestäni se on suorastaan kulttuuriskandaali.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä lienee Peter von Baghin radiosarja "Elämää suuremmat elokuvat".

Valikoituja jaksoja esitettiin toiveuusintoina Yle Radio 1:ssä vuosina 2015-2017

Nämä toiveuusinnat, useampia kymmeniä jaksoja, ovat kuunneltavissa KAVI:n Radio- ja tv-arkiston asiakaspisteillä koronarajoitukset huomioiden.

1 ääntä

Kommentit

Petteri its eoli aikoinaan ravoissaan kun tajusi että Yle ei ollut pitänyt tallessa tallenteita hänen ohjelmistaan. SIlloin elettiin nauhojen aikaa, ja nauhat käytettiin uudelleen sen sijaan että olisi edes jotain ohjelmia poimittu talteen. Minulle upeimpana TV-työnä jäi mieleen Reino Helismaasta tehty dokumentti, jota ei käsittäkseni ole sittemmin uusittu kertaakaan. Niinpä oletan että suurimman raivon aiheutti juuri sen ohjelman joutuminen hukkaan, mutta en voi olla varma,