Hyvä kirjastonhoitaja! Hakusessa on lasten kuvakirja, jota luin lapsena 90-luvulla. Siinä oli iso hiiriperhe, jonka lasten piti etsiä eri värisiä esineitä. Eri…

Kysytty

Hyvä kirjastonhoitaja! Hakusessa on lasten kuvakirja, jota luin lapsena 90-luvulla. Siinä oli iso hiiriperhe, jonka lasten piti etsiä eri värisiä esineitä. Eri aukeamilla oli koottuna hiiren löytämät eri väriset esineet, muistan esim. punaisten esineiden aukeaman, jossa oli kärpässieni ja punainen pyykkipoika. Hiiret nukkuivat yönsä tulitikuista ja tulitikkulaatikoista tehdyssä monikerroksisessa kerrossängyssä. Mikähän mahtaa tämä kirja olla?

Vastaus

Vastattu

Etsitty kirja on Lars Rudebjerin ja Dan-Erik Sahlbergin Hiirosen perheen värikestit (Lasten parhaat kirjat, 1991), jonka suomeksi riimitteli Hannele Huovi.