Hyvä kirjastonhoitaja! Etsin tuttavani puolesta satukokoelmaa, jota hän on lukenut 1940-luvulla. Kokoelman nimi oli "Satuja", se on todennäköisesti julkaistu…

Kysytty

Hyvä kirjastonhoitaja! Etsin tuttavani puolesta satukokoelmaa, jota hän on lukenut 1940-luvulla. Kokoelman nimi oli "Satuja", se on todennäköisesti julkaistu 40-luvulla ja siinä on kuvitettu kansi mutta sisäsivuilla ei luultavasti ollut kuvitusta. Kokoelma sisältää sadut/kertomukset nimeltään "Ryssänsaaren salaisuus" ja "Annan pisaran verta". Mikä mahtaa olla kirjoittajan nimi ja onko löytyykö satukokoelmaa mistään lainattavaksi (edes kaukolainaksi)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan Laura Sointeen satukirja "Satuja" vuodelta 1946 ko. kirja?
Kirjassa on satu "Hukkasaaren salaisuus", jossa sanotaan ikimuistoisesti "Annan pisaran verta!. Kirjasta on otettu uusia painoksia 1950, 1976 ja 1991. Joku näistä painoksista löytynee lähikirjastosi varastosta. Tämän kirjan sadut ovat todellisia kauhusatuja, jotka ovat painuneet useamman lapsisukupolven muistiin.