Huomasin ettei Kajaanin kaupunginkirjastossa eikä myöskään muissa sivupisteissä ole saatavana Ilkka Auerin nuorten fantasiakirjoja. 1. julkastu jo vuonna 2005…

Kysytty

Hei
Huomasin ettei Kajaanin kaupunginkirjastossa eikä myöskään muissa sivupisteissä ole saatavana Ilkka Auerin nuorten fantasiakirjoja. 1. julkastu jo vuonna 2005 Sysilouhien sukua 2. 2006 Varjoissa vaeltaja 3.2007 Hyinen hauta ja tänä vuonna julkaistaan 4. teos Ikitalvi.
Miksi tätä kirjasarjaa ei ole saatavana. Lukisin sen heti mielelläni koska olen ostanut kummipojalleni Vaalaan näitä kirjoja ja hänen äiti kertoi että ainakin Vaalan kirjastossa on myös kirjat lainattavana. Miksi suomalaista fantasia-kirjaa ei arvosteta eikä kerrota näistä nuorilla. suositaan Harry Potteria yms.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Ilkka Auerin kirjasarja Lumen ja jään maa. Kaikki kirjasarjassa ilmestyneet kirjat kuuluvat Kajaanin kaupunginkirjaston kokoelmaan sekä pääkirjastossa että kaikissa lähikirjastoissa. Myös muita kotimaisia nuorten fantasiakirjoja ja -sarjoja löytyy ja henkilökunta voi opastaa sinua näiden teosten löytymisessä.