Otsikko
Hukkasin Eino Leinon runon, jossa mainitaan lapsen syntyneen keskikesällä ja runossa mainittiin sana 'terho'. Voi kun löytyisi jostakin!

Kysytty

Hukkasin Eino Leinon runon, jossa mainitaan lapsen syntyneen keskikesällä ja runossa mainittiin sana 'terho'.
Voi kun löytyisi jostakin!

Vastaus

Vastattu

Etsimäsi runo on Eino Leinon Halla Helkavirsien toisesta sarjasta (1916)

Kyseinen säe kuuluu runossa kuuluu näin:

"Ja oli yksi pieni piika,

lemmen lehti, tammen terhi,

syntynyt sydänkesällä,

kesäpuussa keinuteltu."

https://digi.kansalliskirjasto.fi/teos/binding/1906886?term=syntynyt%20…