Hukkaaminen kirjaston kirjan. Voiko kirjan korvata hankkimalla samanlaisen ja toimittamalla sen kirjastoon?

Kysytty

Hei!

Hukkaaminen kirjaston kirjan. Voiko kirjan korvata hankkimalla samanlaisen ja toimittamalla sen kirjastoon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastoissa eli Espoon, Helsingin, Vantaan ja Kauniaisten kaupunginkirjastossa kadonneen kirjan voi korvata hankkimalla samanlaisen kirjan tilalle, mutta asiasta täytyy aina sopia etukäteen kirjaston kanssa. Kannattaa siis ottaa ensin yhteyttä kirjastoon ja tiedustella, sopisiko kirjan korvaaminen uudella kappaleella.

Asiasta kerrotaan käyttösääntöjen maksuliiteosassa, joka löytyy osoitteesta http://www.helmet.fi/Preview/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Lainaaja….