Concierto de Aranjuez Paco de Lucian esittämänä

Kysytty

https://en.wikipedia.org/wiki/Concierto_de_Aranjuez

Until asked to perform and interpret Concierto de Aranjuez in 1991, the Spanish flamenco guitarist Paco de Lucía was not proficient at reading musical notation, and José María Gallardo Del Rey advised and directed him musically. De Lucía claimed in Paco de Lucía-Light and Shade: A Portrait that he gave greater emphasis to rhythmical accuracy in his interpretation of the Concierto at the expense of the perfect tone preferred by classical guitarists.[13] Composer Joaquín Rodrigo later declared that no one had ever played his composition in such a brilliant manner[citation needed].

Viittaan edelliseen lähteeseen.

Mahtaako Paco de Lucían kokonaisesta Concierto de Aranjuez -konsertosta olla minkäänlaista äänitettä saatavilla? Osateoksia ja leikkauksia kyllä löytää useitakin, mutta löytyykö koko teoksen esitystä mistään ja nimenomaan de Lucian esittämänä? Ellei löydy, niin löytyykö kokonaista konserttoteosta esim. Andereas Segovianin tai Narcisco Yepesin esittämänä?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Joaquin Rodrigon kitarakonsertto Concierto de Aranjuez löytyy kokonaisena Paco de Lucian esittämänä vuonna 1991 julkaistulta äänitteeltä (Philips 510301-2). Cd-levy on saatavilla kaukolainaan Pieksämäen, Varkauden ja Vihdin kirjastoista. Löydät lisätietoja kaukolainaamisesta verkkokirjastosta: Asiakkaan opas | Keski-Finna.