Sieniaiheisia lauluja - sanoituksia . Ei kiirettä !

Kysytty

Sieniaiheisia lauluja - sanoituksia .
Ei kiirettä !

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sieni-aiheisia lauluja voi etsiä Suomen kansallisdiskografia Violasta tai YLE:n Fono-tietokannasta. Hakusanoilla ’sieni’ tai ’sienet’ löytyy mm. seuraavat laulut (suluissa on mainittu levyn nimi, jolla laulu on):

Matti Järvinen: Pieni sieni (Matin levy)
Eppu Normaali:Mutta ihmeistä suurin joka jäi näkemättä (Valkoinen kupla)
Musta Jää: Sieniä (Systeemi on tätä) – tässä on kyse huumesienistä
Don Huonot: Pieniä sieviä sieniä (Luurangot laatikossa)
Kuha: Opi tuntemaan sienet (Tieteen puolesta fiktiota vastaan)
Eero Jones & Kahvi: Sienimetsässä (Vuosi)
Laulutrio Ihanaiset: Pajukori täynnä on sieniä (Taskut täynnä lauluja 2)

Lastenlauluja:

M. A. Numminen: Sieni, sieni, sieni (Valtava jänis)
Marjatta Meritähti: Sienessä (Vilakka silakka)
Sieniset – herra ja rouva Sieninen (Anni Tannin syksylaulut)
Fröbelin palikat: Maasta se sienikin (Zupadidum)
Heikki Laurila: Sienilaulu (Hassu juttu)
Mika Järnefelt: Sienilaulu (Mittarimatonen)
Haitula (Iso mies ja keijukainen)
Risto Penttinen: Pimpulan sieniretki - sienitietoa koko perheelle (koko C-kasetillinen sieniaiheisia lastenlauluja)
Bengt Ahlfors: Plocka vill jag kantarell (Flygande soffan)

Suurin osa näistä lauluista löytyy HelMet-kirjastojen kokoelmista cd-levyillä, jotkut myös nuotteina.

https://www.helmet.fi/