Hiukan meni edellisen kysymykseni tarkoitus epäselväksi.Idiomeista oli siis kyse. Oma englannin kielen taitoni on heikohkoa, joten toivoisin sanontoja suoraan…

Kysytty

Hiukan meni edellisen kysymykseni tarkoitus epäselväksi.Idiomeista oli siis kyse. Oma englannin kielen taitoni on heikohkoa, joten toivoisin sanontoja suoraan suomennettuna, esim:
Hold your horses = Pidättele hevosiasi (odota, ole kärsivällinen)
Break a leg = Katkaise jalkasi (onnea)

Vastaus

Vastattu

Koska kysyjien tiedot tietosuojasyistä eivät meidän ylläpidossamme ole käytettävissä mitenkään muuten kuin vastauksen lähettämisessä, en oikein tiedä mihin viitttaat. Englanninkielisiä sanontoja suomennettuina löytyy hyvä lista Ef-oppimateriaaleista, https://www.ef.fi/englannin-kieliopas/englanninkieliset-sanonnat/.

1 ääntä

Kommentit

Kaikella kunnioituksella, noissa oppimateriaaleissa oli vivahteiltaan virheellisiä lauseita, muutamien sisältö jopa kyseenalainen. Ehkäpä ne lauseen sisällä voivat olla merkityksellisesti hiukan erilaisia asiayhteydestä riippuen, mutta silti heräsi isoja kysymysmerkkejä.