Hilkka Tillin kirjassa "Entumet erel, toret peräs" on juttua Orimattilan murteella. Viimeisellä sivulla kerrotaan mammasta, joka aikoi matkustaa junalla…

Kysytty

Hilkka Tillin kirjassa "Entumet erel, toret peräs" on juttua Orimattilan murteella. Viimeisellä sivulla kerrotaan mammasta, joka aikoi matkustaa junalla Loviisaan tai Porvooseen hyvänä tunnetun lääkäri Piuteenin puheille. Mikä ruotsinkielinen nimi on väännetty muotoon Piuteeni?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilmeisesti tarkoitetaan lääkäriä nimeltään Biaudet, joka on työskennellyt Loviisan seudulla.