Hiljattain TV:ssä tuli jossain uutis- tai ajankohtaisohjelmassa juttu kansallisarkistojen (?) paperisten asiakirjojen digitoinnista. Haastateltiin jotain…

Kysytty

Hiljattain TV:ssä tuli jossain uutis- tai ajankohtaisohjelmassa juttu kansallisarkistojen (?) paperisten asiakirjojen digitoinnista. Haastateltiin jotain maakunta-arkiston henkilöä (tummatukkainen nainen), joka kertoi työtehtävistä, ja että nykyvauhdilla töitä riittäisi pitkäksi aikaa (muistelen, että vuoteen 2018?). Kyseessä lienee Ylen tv-ohjelma.
Mikähän ohjelma oli kyseessä, ja löytyyköhän kyseinen juttu jostain (Areenasta)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on kaiketikin juttu Kansallisarkiston Keskusarkistosta Mikkelistä. Jutussa kerrottiin asiakirja-arkistojen digitoinnista.

Juttu löytyy Yle Uutisten Keski-Suomen ja Etelä-Savon lähetyksestä 15.9.2021 (kohdasta 4.45) ja on katsottavissa 14 päivää täältä:

https://areena.yle.fi/1-50656335#autoplay=true

Aiheesta voi myös lukea täältä:

https://yle.fi/uutiset/3-12098509