Palovaroittimen patteri.

Kysytty

Heräsin keskellä yötä siihen, että palovaroittimeni patteri oli lopussa ja se piippasi siis sitä. Siitä tuli mieleeni, että mitä jos olen matkoilla ja asunto on tyhjillään ja palohälyttimestä alkaa patteri loppua. Kuinka kauan palohälytin piippaa ennen kuin siitä loppuu patteri kokonaan? Eli kauanko naapureiden pitäisi odottaa äänen häviämistä? Saattaisi nimittäin olla tuskastuttavaa odottaa naapurin paluuta viikonkin lomalta, jos sattuu olemaan seinänaapuri.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alan asiantuntijaliikkeestä kerrottiin, että piippauksen kesto riippuu täysin palovaroittimen merkistä ja mallista. Useimmissa malleissa piippaus saattaa kestää kuitenkin päiviä tai jopa viikon.

Mikäli kuvaamanne kaltainen tilanne tulee eteen, kannattanee ottaa yhteyttä taloyhtiön isännöitsijään.

Lähde:

Turvakauppa.com

13 ääntä

Kommentit

Kiitos🥰🥰 säikähdin siihen kuinse lkoi piipata