HEPTAMERON / MARGARETA AV NAVARRA ; ÖVERS. PETERSEN DYGGYE Kirjan yksi novelli on kuulemma käännetty suomeksi Helsingin Sanomiin vuonna 2010? Mistä löytäisin…

Kysytty

HEPTAMERON / MARGARETA AV NAVARRA ; ÖVERS. PETERSEN DYGGYE
Kirjan yksi novelli on kuulemma käännetty suomeksi Helsingin Sanomiin vuonna 2010? Mistä löytäisin tämän käännöksen? Onko muita osia kirjasta suomennettu?

Vastaus

Vastattu

Helsingin Sanomien digilehdessä (on maksumuurin takana ja vaatii kirjautumisen) on julkaistu Anu Seppälän kirjoitus Margareta "Navarran ja renessanssin henkevä kuningatar" 3.11.1990 Sunnuntai-sivulla. Seppälän kirjoituksessa esitellään lyhyesti Navarran kuningatar Margareta ja hänen kirjoituksensa Heptameron ja sitten seuraa esipuheen omaista tekstiä ehkä 4 A4 -liuskan verran mutta HS tekstissä ei näy onko teksti käännöstä Heptameronista. Teksti löytyy HS:n Hae -toiminnolla hakusanalla Heptameron. Emme voi tekstiä tekijänoikeussyistä tähän kopioida.